Nuff is not Enuff

Rabu, Februari 25, 2015

Episode 2 : Susu Asam Jawa

Assalammualaikum..

entri ditulis masa tengah emosi ni.. baru masuk episod 2.. airmata masih murah, turun mencurah2..
kesiannya niyaz.. aku tak kuat semangat.. aku tak kental. berkali2 aku mengadu pada Allah, betul ke tindakan aku ni?? betul ke sekarang masa sesuai..

rasa mcam baru lagi aku lahirkan die.. bf kan die buat pertama kali di hospital.. rakus bukan main.. walaupon susu masih belom ada waktu tu, tp niyaz cepat pandai.. mcam dah biasa ngempeng je dalam perut.. hihi

tp dah 2 tahun berlalu.. aku tak tau la mcamana kalo aku putuskan masa umur 3@4 taun.. lagi la tak sanggup sbb lama tuuuu..

sejak peristiwa pagi buta semalam, die dah serik dah.. lansung die taknak.. sebab niyaz ni jenis cepat serik.. senang sgt.. tadi masa nak amik die petang td, die main kuda2 ngan babah.. selalu kalo penat, die akan lari kat aku, baring kat riba lepastuuuu isap candu.. tp td aku saja riba die, die taknak.. bangun dan terus main.. banyakk kali aku offer, die geleng kepala laju2.. wah,mudah sgt ni!! alhamdulillah

tp episod hiba tak berlalu mudah.. malam ni, dah pukul 11, ajak die tido, die mcam kurang sesuatu.. serba tak kena.. ulang kali aku tunjuk, tp die taknak.. aku bancuh susu 7oz.. amaun yang tak penah aku bancuh banyak macam tu.. tapi habes licin

lepastu die baring nak tido.. kejap2 die pusing nak terjah, tapi tak jadi.. lepastu pusing lagi nak terjah.. tak jadi jugak.. last2 aku amik tangan die, kasi pegang.. die rasa2 je la.. nak isap tak boleh.. bila dapat pegang barula die senyap..

tak lama tu die cari2 jugak.. macam nak masuk mulut tapi tak jadi.. nak tapi taknak.. apa yang die buat seterusnya mmg buat aku nanges menjejeh-jejeh.. serius tak tau nak cakap sakitnya hati ni tengok die mcam tu.. aku cakap sambil sedu-sedan, 'niyaz, jangan buat mami macam ni sayang'.. 'jangan buat mami sedih mcam ni'..

mana la aku tak sedih sgt bila die letak hidung die kat area situ.. kira mcam tak masuk mulut tp dapat bau pon jadi la..  lama die mcam tu.. baru la die tido lena.. sedihnya aku masa niiiiiii

rupanya tanpa t*k lagi cepat lenanya banding ngempeng.. kalo ngempeng 1 jam belom tentu die tido.. agaknya ini la permasalahan kenapa die susah tido senang bangun.. tak puas menyusu agaknya..

dan lagi satu, sejak die banyak menyusu botol, diapers die cepat berat berbanding dulu.. yerlah, banyak minum.. dulu kalo malam, esok pagi mmg diaper die ringan je.. macam bazir.. sbb tido malam ngempeng je, mana nak lebat kencing.. susu takde kot..

alhamdulillah la niyaz jenis mudah pulak cerai susu.. walaupon aku sedih setengah mati, tapi aku rasa inilah yang terbaik..

doakan aku tabah..

mami sayang niyaz tau!!

Update :

Niyaz asik mengigau jer..takpenah2 die mengigau semalam berapa kali die mengigau.. Macam2 bahasa eskimo keluar.. Pahtu pukul 4pg die terbangun.. Die cari2 terbabas jugak masuk mulut.. Mungkin rindu atau tak sedar masam, die elok je kiri kanan.. Sian nengok nya.. Aku cakap yek yek pon tak sedar.. Hahha

Then pagi tadi, nak pergi keje.. Mood die bangun pagi ok jer.. Senyummm ceria.. Mana taknya, dapat candu.. Hahha.. Lepastu saja tanya nak sakat, (pagi ni tak buh asam jawa).. Nak t*k tak? Sambil tunjuk-tunjuk kat die.. Cecepat die geleng.. Hahhaa..baru teringat la tu.. Padahal pagi2 buta tu da dapat candu.. Keh keh..

Bila cerita kat die 'malam tadi siapa isap t*k? Eeee tak maluuuuuuuu... '.. Die senyum2 lepastu ubah topik tunjuk kat luar... Eleh... Maluuuuu la tuuuuuu

Tiada ulasan: