Nuff is not Enuff

Selasa, November 11, 2014

Macam tu express?

Assalammualaikum..

Ni nak cerita.. (amboi kak nam sangat!) hahha..

Semalam aku dikejutkan dengan gambar nasi ayam seorang rakan kat FB.. Nasi ayam tu biasa je lah, yang luar biasanya die masak pagi2 untuk bekal tengahari die.. weh kagum weh.  terlagi kagum sebab die kata dah 4bulan bawak bekal.. apa??? *tamparan hebat kat muka sendiri..

Padahal die anak dah 2 tu.. yang aku ni Niyaz sorang je.. Sorang jer??? jaga die macam jaga 5 orang ok.. hahhaha.. Babah die pon surrender jaga die.. ni tangan ni dah 2 hari sakit sebab pangku die tido dalam kereta.. macam ada bengkak je ni.. Semalam ngadu kat babah, "abang, tengok ni pangku Niyaz tido, abdomen ayu dah sakit dah".. Pahtu babah balas "situ bukan abdomen, abdomen lain"... hahhaha.. pon bolehhhhh

eh, sambung tadi.. haaa, aku bangun pagi nak selet roti ngan jem pon makan masa 30minit.. ni lagi nak masak nasi ayam.. mana Niyaz nak berdukung lagi, nak teman tengok TV lagi.. nak bukak mainan itu ini, ngok ngek ngok ngek.. tengok jam da pukul 7.30pg.. owh, da lambat nak g keja... *ini semua alasan je ni.. hehhe

Lepastu malam pulak member ni upload gambo 4 jenis lauk dengan caption, 

:: express menu, mata ngantuk... Selamat malam... ::

Perghhhh.. macam tu express? terkagum lagi sekali.. *tamparan hebat lagi sekali..

Meh sini aku bgtau mu kawan, express ni macam aku.. Balik kerja amik anak kat umah mak, pakej makan sekali.. itu baru express.. mengertikah kau itu?.. hahahha... aku kalo balik umah mmg tak sempat nak masak... naseb la Mr.President mmg bukan jenis yang makan malam.. aku pon (sebab jaga badan, tp badan macam tu jugak)... 

Jadi aku rasa kalo aku anak 2-3 nanti kitaran hidup aku pon berlangsung macam tu jugak.. melainkan aku jadi suri rumah..


Persoalannya sekarang... Mr.President.. bila saya bleh jadi suri rumah??.. hahhahhaa

Tapi memang kagum la semangat macam tu.. SubhanAllah... hebat kawan aku ni.. To kak pah... I salute yuuuuuuuuu... teruskan usahamu itu ok.. biar aku terinspirasi dengan semangat kau.. mudah-mudahan aku terikut2.. 

Tiada ulasan: