Nuff is not Enuff

Selasa, Mac 22, 2016

Entry kelakar - Senaman kecikkan peha (konon)


Assalammualaikum...

Hari jumaat lepas, aku takdak keje aku gugel2 pasal senaman kecikkan peha.. lepastu aku jumpa la yang ni......


ni ko bayangkan macam ada kerusi.. memula aku pertikaikan, macam ni senang jer.. sekali pas buat haa koooooo... cuba sendiri yaaa
so cadang nak buat dedua ni masa cuti nanti..

ala-ala ketuk ketampi tapi tangan lurus ke depan ya

So, hari sabtu tu Babah ngan Niyaz takdep, pergi menjahit keja die yang tak sudah2 kat umah umi.. Inara tido.. mentara tunggu kain pusing dalam mesin basuh, nak jemur, sesambil tengok TV aku buat la.. Kenapa buat time takdep orang? haaa, malu la wehhhhh.. Babah da la jenis mengutuk.. sakit ati kita wakkk...

memula buat yang kerusi bayangan tu.. Aku tengok cam mudah jer.. eleh kacang.. hahahha

lepas ko buat sendiri, mendapat la... lenguh wehhhhhh.. da kejang2 kaki aku tahan napas nak tahan 10minit siksa ya rabbi.. hahhaa

pastu dah siksa tu dah abes, aku buat yag squat tu pulak,.. cam buat ketuk ketampi jer..cadang nak buat ikut jadual tu.. kali pertama 50 squats.. bila buat sampai 10 ok lagi.. dah lepastu, mula la kaki lenguh satu macam.. sampai terkangkang-kangkang la.. nak bangun.. sungguhpun begitu tetap jugak nak buat 50.. HAHAHHAH.. VONGOK!!!! paksa diri nak kuruskan peha.. HAHAHA

Besusah payah aku buat ok.. habes jugak.. bila kain dah benti, dah tak larat jemur kain... masa ni tak rasa apapa lagi.. cuma kaki mengetarrr ketarrrr je la.. hahha.. amik Inara bawak g umah umi.. Amik kesempatan takyah masak.. hahha.. sebab babah lepak umah umi kan.. lepak sekali la.. hihi

gpon mmg nak pergi sana, sbb da buat eskem malaysia banyakkkk, kena la bawak ke sana, sapa nak makan bebanyak camtu... ececece... (next entry)

naik tangga g umah umi tak rasa lagi..  dah lepak, start rasa lenguh2 sikit.. lepastu balik turun tangga lenguh jugak.. Naik pulak tanggan umah aku, malam tu dah start tangkap kat otot.. sakit gilerrrrrrrr...


Maka, hari ahad berlalu dengan sengsara.. haha.. nak duk kat toilet bowl pun sakitttt weh.. nak duk kat kusi pon sakit...

Sebelum babah tanya, meh la cerita kat dia.. "abang, ayu sakit kaki sbb semalam buat senaman ketuk ketampi.. Huhu".. babah senyum2 pahtu die kata, buat senaman sorang-soranggggg (ejek)

Malu la weh.. tapi nak buat cemana mmg sakit.. nak mandikan inara nak duk cangkung, nak berdiri.. mmg mintak maaf la.. seb baik babah ada.. die la tolong mandikan.. hahaha

Jadi hari ahad duk umah jer.. Hari isnin pulak pegi cekap inara, turun tangga ya rabbi.. sakitnyaaaaa.. haaaaaa.. nak duk kat kusi klinik tu pon sakitttttt... tapi tabah jer.. Setel cekap, babah ajak g IKEA.. tetiba kaki acah-acah sihat yer dak? hahah tapi nak turun tangga die sakitttt weh.. nak masuk duk kereta pon sakit wehhhh..

Babah tanya, buat berapa squats? aku jawab 50.. hahhaha.. Memang la.. sbbnya dah la tak warm-up tetiba terus senam.. terkejut la otot-otot tu.. hahahha.. kut ye pon buat la 10 ker dulu kan? hahhah.. *vongok je rasa..

Hari ni Selasa dah.. dah 3 ari.. masih sakit jalan ketor2 macam zirafah.. tahu zirafah jalan cemana? g gugel.. hahahha..

Ni baru balik dari toilet, cleaner tu tegur "sakit kaki ke dik?"...

HAHHAAH... siyes la.. nampak sangat ke kaki aku sakit? hahahhahaah

Tobat nak buat dah.. kalo korang nak buat, buat la.. sendiri tanggung aaaa.. hahhaa

Tiada ulasan: