Nuff is not Enuff

Khamis, Mac 17, 2016

Pengalaman bersalin Inara - Part 1


Assalammualaikum..

Haaa, amik ko.. Inara dah nak masuk 5 bulan baru nak hegeh cite.. Itu takpe lagi, yang dalam draft ada lagi citer pengalaman lahirkan Niyaz, citer tak complete, sampai ke sudah tak publish..hahaha.. Dah 3 tahun da umor Niyaz nya pon.. hahahhaha

Ok jom sambung..

Masa tu hari jumaat pagi lepas bfast, tetiba rasa nak kecing.. lepastu pergi la toilet.. lepas melepaskan hajat, keluar bilik air rasa cam ada benda panas keluar.. eh? aku ni kecing dalam seluar ker? bau takde bau macam kencing, basah tu macam bukan air kecing.. jadinya pakai la pad.. sbb masa Niyaz dulu aku tanda darah, jadi kalau air ketuban mmg aku tak tau apapa.. hahha

dan tak sakit pon. cuma rasa cemas la sbb makin lama makin banyak air keluar.. aku was-was sbb ramai kata kalo ketuban pecah die ada bunyi pop.. HAHAHA *bongok.. mak mertua tanya 'sakit tak?' aku jawab tak. siap wassap ngan dak2 muslimah, katanya soh g spital. tapi mak mertua kata kalo tak sakit takyah.. 

tapi sbb aku nak pergi, rasa nak pergi hospital, so.. jommmm.. masa ni 06/11/15.. mmg due aku pon.. bajet baby nak keluar on time sangat.. haha

Masa ni dalam kol 10.30pg, hari jumaat.. nasib abah ngan babah tak pergi solat jumaat lagi.. Sempat call umi, mintak doa2kan.. barang semua da siap kemas, jadinya pakai kain batek ngan T-shirt jer.. (konpident baby nak keluar arini).. haha *sememeh gilaaaaa

Pergi hospital abah bawak.. Babah ngan Niyaz ikut sekali.. Niyaz taktau apapa die seronok la ingat nak bawak die berjalan.. Aku kat seat depan, hati berkecamuk.. hidup ke lepasni? sempat ke mintak maaf kat babah? sapa nak jaga Niyaz? Perasaan ni nak seronok ke nak sedih? dan macam2 lagi la.. hihi

Sesampai, kena la buat VE semua tu, baru buka 1cm. jadi masuk wad dulu.. so, tinggal la sensorang sbb dorang nak balik solat jumaat.. Macam biasa uniform pink.. hihi

Sakit ni.. sbb doc pelatih yang buat, plastik panjang dalam tu senget agaknya .. kalo nurse buat mesti tak sakit.. arghhh, time nak takbir solat, arghhh sakit gilaaaa bila nak luruskan tapak tangan
Sbb baru buka 1cm & takde tanda2 sakit pon, aku jalan2 pusing2 wad.. Seronok je tgok yang mana buat VE ngan aku pagi tadi ada yg dah beranak. Budak katil sebelah, Hebat. anak first tak koyak.. badan kecik jer.. baby boleh tahan besar.. pandainyaaaa lah... Aku dulu, Niyaz menjahit sampai ke V**tot.. huhu

Lepastu aku pergi toilet nak kencing, tiba-tiba......................

Sambung part 2 lahhh... :P

Tiada ulasan: