Nuff is not Enuff

Jumaat, Mac 18, 2016

Pengalaman bersalin Inara - Part 2

Assalammualaikum..

Berjumpa lagi dalam sambungan kisah bersalinkan Inara.

Masa kat toilet tu, tiba-tiba... terperasan yang air ketuban yg dekat pad tu warna hijau.. setahu aku (melalui pembacaan) air ketuban jernih kan? ini hijau lite-lite macam kaler2 mint tu.. sbb aku ni tak tahu maka aku tanya la nurse yang bertugas..

nurse macam risau.. nak tengok pad. tapi aku dah buang..

die pesan, kalau tukar pad lagi.. simpan pad tu.. dan terus tunjuk nurse bertugas.. *muka zerius

selang 2 jam camtu, aku tukar pad lagi.. kali ni lagi banyak, pekat dan hijau pekat.

Cecepat pergi kaunter.. *macam vongok je rasa, menjaja pad kesana kemari.. hahah

Kendian, KECOH

sister ni call doc (doc lelaki, muda dan hensem pulak tu).. Maluuuuuuu

Tapi dah tugas kan? siap belek2.. *semua muka zerius

Aku yang taktau apapa mula la cemas, dah kenapa? apa yang berlaku? kenapa ngan warna pad?

Lepastu staff nurse tu explain.. 

dorang kata, kemungkinan baby dah makan najis T__T

huwaaaaaaaaaaaaaa... *panik mak nak

pergi buat VE, masih 1 cm.. dan dorang suggest soh induce sbb dah bahaya.. 

Lepas maghrib, cadangnya aku di tolak ke labour room.. 

Sebelum tu, nurse bgtau prosedur induce ni.. ada 3 peringkat..

1) Dos pertama - Selalunya lepas tu confirm beranak
2) Dos kedua - kalo dos pertama tak jalan - Selalunya lepastu confirm beranak
3) Dos ketiga - kalo dos kedua tak jalan - confirm bedah

Kena sign borang, babah datang masa ni.. die setuju.. aku ok jer.. sbb kalau nak tunggu sakit bebetul datang, buatnya masa tu baby dah makan taik, macamana? sia-sia je ngandung ok? Plus, aku da tak larat nak bawak perut lagi..

walaupon ada doc bercanggah pendapat, yang katanya kaler hijau tu bukan najis baby.. tapi takpe lah.. baik la anggap je najis baby.. senang cerita. kang kalo jadi apapa? siapa yang bersalah dalam soal ini..?? bapak yang membesarkan sazli dengan cara membahabi buta sahaja.. haha *vongok

Lepas waktu melawat habis, babah pun balik. dan aku menunggu masa untuk di bawak ke labour room..

Kembangnya muka dan tangan tu.. grrrrr

Sambung lagi part 3 pulak..

Tiada ulasan: